Sommar blixtschack 2017

Den sjunde och sista sommarblixten spelades i Burgsvik den 7 augusti med 9 deltagare vilka möttes dubbelrondigt. Resultat: 1) Björn Andersson Burgsvik Alva SK 14 p 2) Axel Åkerman Burgsvik Alva SK 13,5 p 3) Fredrik Mella Schack 64 Haparanda 12,5 p 4) Anders Nylén Limhamns SK 10,5 p 5) Lasse Linusson Burgsvik Alva SK 7,5 p 6) Sten Andersson Burgsvik Alva SK 5,5 p 7) Håkan Mossberg, Göteborg 5 p 8) Pontus Klingenström Burgsvik Alva SK 3,5 p och 9) Dan Israel Seniorschack Stockholm 0 p.

Den sjätte sommarblixten spelades i Visby den 31 juli med 7 deltagare vilka möttes dubbelrondigt. Resultat: Fredrik Mella Schack 64 Haparanda 10,5 p 2) Gabriel Dehlin Visby SK 8,5 p 3) Anders Nylén Limhamns SK 7,5 p 4) André Lundin Visby SK 7 p 5) Roger Jakobsson 4 p 6) Sten Andersson Burgsvik Alva SK 3,5 p och 7) Rogert Persson Visby SK 1 p.

Den femte sommarblixten spelades i Burgsvik den 24 juli med 7 deltagare vilka möttes dubbelrondigt. Resultat: 1) Axel Åkerman Burgsvik Alva 9,5 p 2) Björn Andersson Burgsvik Alva 9 p 3) Anders Nylén Limhamn 8,5 p 4) Lasse Linusson Burgsvik Alva 7,5 p 5) Arnold Söderlind Kristallen 4 p 6) Sten Andersson Burgsvik Alva 2 p och 7) Emil Åkerman Burgsvik Alva 1,5 p.

Den fjärde sommarblixten spelades den 17 juli i Visby med 14 deltagare vilka möttes i enkelronder. Resultat: 1) NJ Fries Nielsen Burgsvik Alva 11,5 p 2) Björn Andersson Burgsvik Alva 11 p 3) Henrik Boström Kungstornet 10 p 4) Rolf Johansson Visby 9 p 5) Gabriel Dehlin Visby 8 p 6) André Lundin Visby 7 p 7) Lasse Linusson Burgsvik Alva 7 p 8) Marcus Uneson Visby 5,5 p 9) Roger Jakobsson Visby 4,5 p 10)Pontus Klingenström Burgsvik Alva 4 p 11) Ulf Persson Lund ASK 4 p 12) Sten Andersson Burgsvik Alva 3,5 p 13) Michael Källström Visby 3 p och 14) Rogert Persson Visby 3 p.

Den tredje sommarblixten spelades  den 10 juli i Visby med 5 deltagare som möttes i trippelronder. Resultat: 1) Björn Andersson Burgsvik Alva 11 p 2) André Lundin, Visby SK 7,5 p 3) Ulf Persson Lund ASK 7 p 4) Pontus Klingenström Burgsvik Alva 4 p och 5) Calle Kjellin Visby SK 0,5 p.

Årets andra sommarblixt spelades den 3 juli i Burgsvik med 5 deltagare som möttes i trippelronder. Resultat: 1) Björn Andersson Burgsvik Alva 11 p 2) Lasse Linusson Burgsvik Alva 7,5 p 3) Arnold Söderlind, Kristallen 4,5 p 4) Pontus Klingenström Burgsvik Alva 4 p och 5) Sten Andersson Burgsvik Alva 3 p.

Årets första sommarblixt i schack spelades den 26/6 i Visby med 6 deltagare som möttes i dubbla ronder. Resultat: 1) Björn Andersson, Burgsvik Alva SK 9,5 poäng 2) Lasse Linusson, Burgsvik Alva SK 7 poäng 3) Pontus Klingenström, Burgsvik Alva SK 6 poäng 4) Michael Källström, Visby SK 4 poäng 5) Sten Andersson, Burgsvik Alva SK 2,5 poäng och 6) Rogert Persson, Visby SK 1 poäng.
Nästa måndag spelas sommarblixten i Burgsvik.

DM i lagblixtschack för 4 manna lag.

Den 6/6 spelades 2017 års mästerskap för 4-mannalag i Visby. Kampen stod mellan Visby SK och Burgsvik Alva SK, där gästerna från Sudret krossade Visby laget med 21 poäng mot 11. I det segrande laget deltog Björn Andersson, Axel Åkerman, Ingvar Gannholm och Sten Andersson. Bästa poängplockare blev Björn och Axel som tog maximala 8 poäng vardera.

Efter lagtävlingen spelades en blixttävling med dubbel elimination där Axel Åkerman segrade i en direkt avgörande match mot André Lundin.

Schackföredrag

Schack Almedalsbiblioteket (1)

DM i blixtschack 2017

Tävlingen spelades efter årsmötet 2017-02-26 med 8 deltagare som spelade dubbelrondigt med följande resultat: 1-2) Björn Andersson och Pelle Linusson, båda BASK 13 poäng och oavgjort inbördes 3) Axel Åkerman BASK 9,5 p 4) Marcus Unoson VSK 6 p 5) Mattias Sollerman VSK 5 p 6) Pontus Klingenström BASK 4,5 p 7) Sten Andersson BASK 4 p och 8) Anders Öhman VSK 1 p.

DM i Lagschack 2016

2016 års lagmästerskap i schack spelades vecka 8 2017. Segrade gjorde Burgsvik Alva SK lag 1 med 2 matchpoäng och 6,5-1,5 i partipoäng före Visby SK lag 1 med 1 matchpoäng och 2,5-4 i partipoäng och Burgsvik Alva SK lag 2 med 0 matchpoäng och 1,5-6,5 i partipoäng. Visby SK lag 2 spelade bara en rond varför deras resultat i medräknas i tävlingen.

DM i snabbschack

tillika tävlingen Thure Jacobssons minne spelades den 29 december 2016 i Visby med 18 deltagare, vilka möttes över 7 ronder. Överlägsen segrare blev Björn Andersson med maximala 7 poäng.

Resultat: 1 Björn Andersson, Burgsvik Alva SK 7 p 2 Axel Åkerman, BASK 5 p 3 Marcus Uneson, Visby SK 4,5 p 4 Lars Linusson, BASK 4 p 5 André Lundin, VSK 4 p 6 Emil Åkerman, BASK 4 p 7 Mattias Sollerman, VSK 4 p 8 Sten Andersson, BASK 4 p 9 Pontus Klingenström, BASK 4 p 10 Rolf Johansson, VSK 4 p 11 Rogert Persson, VSK 4 p 12 Bengt Gällmo, VSK 3,5 p 13 Gert Jakobsson, BASK 3 p 14 Leonard Hökby, VSK 3 p 15 Roger Jakobsson, VSK 2 p 16 Anders Öhman, VSK 1 p 17 Tim Johansson, 1 p VSK och 18 Christoffer Sjöstedt,  VSK 1 p.

Gotlandsmästerskapet 2016

Tävlingen spelades i Visby de två första helgerna i december. Björn Andersson lyckades vinna för 6:e året i rad och 18:e gången totalt. Båda gångerna nytt rekord för Gotland. Länk till tabellen:                                                     http://member.schack.se/ShowTournamentServlet?id=4662

Svenska cupen 2016

Burgsvik Alva SK deltog helgen 9-11 september i Svenska Cupen i Linköping. Det var 27 lag som ställde upp och Burgsvikslaget slutade på den hedrande 7:e plats med 15,5 pp och 9 mp. SK Team Viking segrade med 16,5 pp och 11 mp Så det var tätt mellan lagen i toppen. I laget spelade Pelle Linusson, Kim Nygren, Björn Andersson, Axel och Emil Åkerman med Rustan Håkansson som reserv. Pelle, Kim och Axel spelade 7 partier Björn 5 och Emil 2.

Sommarblixt 2016

2016 års första sommarblixt spelades den 27 juni i Burgsvik.

Resultat: 1) Björn Andersson, Burgsvik Alva SK 7,5 poäng 2) Sten Andersson, Burgsvik Alva SK 4,5 poäng 3) Nazir Alfahle, Burgsvik Alva SK 3 poäng 4) Roger Jakobsson, Visby SK 3 poäng och 5) Gert Jakobsson, Burgsvik Alva SK 2 poäng

DM i lagblixtschack .

På nationaldagen 2016 möttes Visby SK och Burgsvik Alva SK i DM i lagblixtschack. Matchen spelades i Visby Mellan två fyrmannalag där varje spelare mötte det andra lagets spelare i ett vitt och ett svart parti. Första ronden slutade 4-4 Vilket även andra ronden gjorde. I den tredje ronden fick Visby en stor ledning och vann med 6-2, men i den fjärde och sista ronden kontrade Burgsvik Alva genom seger med samma siffror. Ställningen var nu 16-16 varför särspel fick tillgripas. I det första särspelet, där varje lags spelare mötte det andra lagets spelare med  samma startnummer blev det 4-4 men i det andra särspelet kunde lagen skiljas åt genom att Burgsvik Alva segrade med 4,5-3,5 sedan Pontus Klingenström lyckades vinna tävlingens sista parti.

För Burgsvik Alva SK spelade Björn Andersson, Ingvar Gannholm, Pontus Klingenström och Sten Andersson, medan Visby SK representerades av Gabriel Dehlin, Mattias Sollerman, André Lundin och Marcus Uneson.

Bästa till poängplockare och vinnare av Sylve Mays pris blev Björn Andersson som i grundomgångarna fick ihop maximala 8 poäng och i särskiljande omgångarna fick ihop en poäng.

DM i snabbschack tillika sv Jacobs minne.

MÅNDAGEN DEN 27/12 spelades 2015 års DM i snabbschack i Visby MED 8 Deltagare. Resultat: 1) Björn Andersson Burgsvik Alva SK, Jag maximala 7 p 2) Marcus Unoson, Visby SK 5 p 3) Mattias Sollerman VSK 4 p 4) Nesar Alfahle BASK 3 p 5) Pontus Klingenström BASK 3 p, 6) André Lundin VSK 3 p 7) Bengt Gällmo VSK 2 p och 8) Sten Andersson BASK Ett s.

Lag-DM 2015.

Årets lag-DM spelades den 29 november 2015 Mellan Visby SK OCH Burgsvik Alva SK.

Resultat: Marcus Unoson, Visby- Björn Andersson, BASK 0-1, Mattias Sollerman, Visby-Lasse Linusson, BASK 0-1, Michael Källström, Visby-Ingvar Gannholm, BASK 0-1 OCH André Lundin, Visby-Magnus Larsson, BASK 0,5-0,5. Totalt 0,5-3,5.

G otlandsmästerskapet 2015.

Årets gotlandsmästerskap spelades dubbelrondigt den 15-16 OCH 22-23 augusti Med Fyra Deltagare OCH följande Resultat: 1) Björn Andersson, Burgsvik Alva 4,5 p 2) Mattias Sollerman, Visby 3,5 p 3) Henrik Boström, Visby 3,5 p OCHj 4) Pontus Klingenström, Burgsvik Alva 0,5 s.

Sommarblixt 2015.

Årets sista sommarblixt spelades i Visby den 3 augusti Med 14 Deltagare, vilka möttes enkelrondigt. Resultat: 1) Björn Andersson, Burgsvik Alva 12,5 p 2-3) Ronald Heiden, Växjö and Henrik Boström, Kungstornet, bada 11,5 p 4) Mikael von Bargen, Huddinge 10 p 5) Axel Åkerman, Burgsvik Alva 8 p 6) Bengt Gällmo, Visby 7,5 p 7) Marcus Uneson, Visby 6 p 8) Pontus Klingenström, Burgsvik Alva 5,5 p 9) Sten Andersson, Burgsvik Alva 5,5 s 10) Jonas Källgren, Stockholm 4 p 11) Jens Eisheh, Lybeck 4 p 12) Leo Hökby, Visby 3 p 13) Calle Kjellin, Visby en p OCH 14) Tim Johansson, Visby 1 s.

Säsongens Femte blixttävling spelades JAG BURGSVIK DEN 27/7 Med 5 Deltagare as möttes dubbelrondigt. Tävlingen var STOPP n and hårt Jag toppen Där Det fordrades DUBBLA särspel innan Björn Andersson Stod SOM segrare Fore Axel Åkerman. Resultat 1) Björn Andersson och 2) Axel Åkerman, bada 7 p OCH Burgsvik Alva 3) Trygve Gannholm, Delectus 3 p 4) Sten Andersson, Burgsvik Alva 2 p OCH 5) Sören Gannholm, Burgsvik Alva 1 p.

Säsongens Fjärde blixttävling spelades i Visby DEN 20/7 MED 12 Deltagare as möttes enkelrondigt. Resultat: 1) Björn Andersson, Burgsvik Alva 10 p, 2) Mikael von Bargen, Huddinge 9,5 p, 3) Henrik Boström, Kungstornet 9 p, 4) Gabriel Dehlin, Visby 7,5 s 5) Marcus Uneson, Visby 6 p 6) Sten Andersson, Burgsvik Alva 6 p, 7) Pontus Klingenström, Burgsvik Alva 5 p, 8) Bengt Gällmo, Visby 5 p, 9) Oskar Gustafsson, Burgsvik Alva 3 p, 10) André Lundin, Visby 2,5 p 11) Patrik Bernhardsson, Visby 1,5 p OCH 12) Calle Kjellin, Visby 1 s.

Sommarens Tredje blixttävling spelades i Burgsvik DEN 13/7 Med Fyra Deltagare as möttes dubbelrondigt: Resultat 1) Björn Andersson, Burgsvik Alva 6 p 2) Sten Andersson, Burgsvik Alva 4 p 3) Dan Israel, Burgsvik Alva 2 p OCH 4) Calle Kjellin , Visby 0 p. NASTA vecka Går sommarblixten i Visby.

Årets Andra sommarblixt spelades i Visby den 6 / 7-15 Med 11 Deltagare. Resultat: 1) Rikard Winsnes, Landvetter 9 p 2) Björn Andersson, Burgsvik Alva 8 p 3) Marcus Uneson, Visby 7,5 p 4) Ulf Pehrsson, Lund 6,5 s 5) Sten Andersson, Burgsvik Alva 6 p 6) Pontus Klingenström, Burgsvik Alva 4 p 7) Oskar Gustafsson, Burgsvik Alva 3,5 p 8) Björn Ekedahl, Visby 3,5 p 9) Gabriel Winsnes, Landvetter 3 p 10) Nenad Petrovic, Visby 2,5 p OCH 11) Bengt Gällmo, Visby 1 s.

2015 års første sommarblixt spelades i Burgsvik DEN 29 juni. Segrade did hemmalagets Björn Andersson i maximala 6 POÄNG närmast Fore Pontus Klingenström OCH Sten Andersson, vilka delade andraplatsen. NASTA sommarblixt spelas NÄSTA måndag i Visby.

Blixtlag DM

Den 14 juni 2015 spelades DM i blixtschack för 4-manna eftersläpning. Två lag kom till start i Kupan i Visby. Burgsvik Alva SK besegrade Visby SK MED 21 – 11. Individuella Resultat FÖR lagen: BASK (Björn Andersson maximala 8 POÄNG, Vilket GÖR ATT Han available Jag Ar Långt i inteckning i Sylve Kan Pokal Ingvar Gannholm 5 p, Pontus Klingenström 5 s OCHj Sten. Andersson 3 p.) VSK (Mattias Sollerman 2,5 p, André Lundin 4 p, Michael Källström 3,5 p och Bengt Gällmo s. 1)

Forslag till Ändrade Stadgar FÖR GSF: distriktsstadgar GSF utkast3 Tyck gärna kassorna Eller kom Med alternativ Den Den Den Den Den Den Den Med GÖR This innan NÄSTA styrelsesammanträde as beräknas SKE i augusti.

Årsmöte Med GSF holls i Burgsvik den 28 mars 2015.

Styrelsen beviljades ansvarsfrihet 2014. Samtliga avgående styrelseledamöter and revisorer Liksom suppleanterna omvaldes SÅ available Valberedningen.

DM i blixtschack spelades DEN 28 mars 2015 i Burgsvik Bibliotek.

Tävlingen spelades enkelrondigt where alla 10 möttes. Segrade did Björn Andersson, Burgsvik Alva SK (BASK) Med maximala nio POÄNG närmast fören 2) Sten Andersson BASK 7 p 3) Roger Jakobsson Visby SK (VSK) 6,5 p 4) Bengt Gällmo VSK 6,5 p 5) augusti Hermansson VSK 5 p 6) Gert Jakobsson BASK 4 p 7) Sören Gannholm BASK 3 p 8) Erik Mattsson BASK 3 p 9) Christoffer Sjöstedt VSK 1 p OCH 10) Leon Kristiansson 0 p.

Thure Jacobs minne tillika DM i Snabbschack.

Tävlingen spelades i Visby DEN 28/12 2014. Tyvärr lockades ENDAST 6 Spelare ATT Starta. Tävlingen Gick över 5 Ronder MED 15 minuters betänketid per Spelare and rond. Resultat: 1) Björn Andersson, Burgsvik Alva SK maximala 5 POÄNG, 2) Axel Åkerman, same klubb 4 POÄNG, 3) Sten Andersson The same klubb 3 POÄNG, 4) Bengt Gällmo, Visby SK 2 POÄNG, 5) Pontus Klingenström, Burgsvik Alva SK 1 POÄNG OCH 6) augusti Hermansson, Visby SK 0 POÄNG.

Eftersläpning DM 2014

Årets lag-DM spelades i sin Helhet i vecka 50. Deltagande var Två lag from vardera Visby SK OCH Burgsvik Alva SK. Resultat: 1) Visby lag 1 Med 6 matchpoäng OCH 11 partipoäng, 2) Burgsvik Alva lag 1 med 4 matchpoäng och 8 partipoäng, 3) Burgsvik Alva lag 2 Med Två matchpoäng OCH 3,5 partipoäng OCH 4) Visby lag 2 Med 0 matchpoäng and 1,5 partipoäng. BÄSTA poängplockare i Visby en Blev Mattias Sollerman OCH Michael Källström med 3 POÄNG vardera Gabriel Dahlin 2 POÄNG, Roger Jakobsson, Bengt Gällmo OCH André Lundin ihop vardera en POÄNG. I Burgsvik Alva en kassör Björn Andersson 3 POÄNG, Magnus Larsson and Sten Andersson 2 POÄNG vardera Medan Pontus Klingenström ihop sv POÄNG. I Burgsvik Alva eftersläpning 2 ihop Erik Mattsson 2 POÄNG, Sören Gannholm 1 POÄNG OCH Gert Jakobsson 0,5 POÄNG. I Visby 2 kassör Anders Öhman sv POÄNG OCH Björn Ekedahl 0,5 POÄNG.

Thimgrens Minnespris 2014

I tävlingen about Nils Thimgrens minne kom ENDAST kvin Spelare FÖR ATT Starta and ENDAST Fyra fullföljde tävlingen, Vilken spelades dubbelrondig. Tävlingen spelas Med tidsförgåva where den bäste Har Tiden 3 Minuter MOT 17. Trav iden iden Webbplatsen Stora tidsförgåva segrade Björn Andersson, Burgsvik Alva SK Jag maximala 6 POÄNG. Tvåa Blev Pontus Klingenström MED 2,5 POÄNG OCH Trea Blev Sten Andersson 2 POÄNG, bada Burgsvik Alva SK, PA Fjärde Plats MED 1,5 POÄNG kom Bengt Gällmo, Visby SK.

Gotlands Mästerskapet 2014

Årets Gotlandsmästerskap tillika DM har under enligt framgår Enligt Framgår framgår Enligt Framgår Framgår framgår Enligt Framgår Framgår Framgår framgår Enligt Framgår Framgår Framgår Framgår framgår Enligt nu avslutats DÅ de sista ronderna färdigspelats. Jag Och Med Årets seger i maximala 4 p tangerar nu Björn Andersson KE Gannholms rekord i 16 vunna mästerskap. Resultat: 1) Björn Andersson, Burgsvik Alva SK 4 p 2) André Lundin, Visby SK 3 p 3) Roger Jakobsson, Visby SK 1,5 p 4) Sten Andersson, Burgsvik Alva SK 1 p OCH 5) Michael Andersson, Visby SK 0,5 s.

2014 års DM

Årets DM ÄR nu påbörjat and de Första tre ronderna HAR färdigspelats. Tyvärr ställde Bara fem Spelare upp SÅ Det Blir sv frirond i varje omgång. Resultat SÅ here Långt: 1) Björn Andersson, Burgsvik Alva SK 3 p 2) André Lundin, Visby SK 2 p 3-4) Sten Andersson, Burgsvik Alva SK OCH Roger Jakobsson, Visby SK BADA 0,5p OCH Med var sin frirond 5 ) Michael Andersson, Visby SK 0p OCH MED 1 frirond. Tävlingen Fortsätter lördagen DEN 13/9 i Kupan i Visby.

Tenntornet dl

Sommarens Tenntornet cup spelades traditionsenligt i Pensionat Holmhällar DEN 26/7 2014 över 7 Ronder. Resultat: 1) Björn Andersson i maximala 7 POÄNG 2) Peter Björntoft 6 POÄNG 3) Sten Andersson 5 POÄNG 4) Pontus Klingenström 4 POÄNG 5) Tord Cederberg 3 POÄNG 6) Gert Jakobsson 2 POÄNG 7) Thomas Stenborg en POÄNG och 8) Calle Kjellin 0 POÄNG.

Sommarblixttävlingar 2014

Årets Sjätte and Sista sommarblixt spelades i Visby DEN 4 augusti MED 7 Deltagare and dubbelrondigt. Resultat: 1) Ulf Persson, Östersunds SS 9,5 p 2) Sten Andersson Burgsvik Alva SK 9p 3) Roger Jakobsson, Visby SK 8,5p 4) Mir Shwan Kurdi, Visby SK 8p 5) Björn Ekedahl, Visby SK 5p 6) Richard Strage, Visby SK 2 p och 7) Christoffer Nylander, Visby SK 0p.

Årets Femte sommarblixt spelades i Burgsvik DEN 28/7 Med 6 Deltagare and dubbelrondigt. Resultat: 1) Björn Andersson, Burgsvik Alva SK 8,5 p 2) Axel Åkerman, Burgsvik Alva SK 8,5 p 3) Åke Kilander, Wasa SK 5 p 4) Pontus Klingenström, Burgsvik Alva SK 4,5 p 5) Roger Jakobsson, Visby SK 3,5 p OCH 6) Thomas Stenborg, Oslo 0 p.

Årets Fjärde sommarblixt spelades i Visby DEN 21/7 Med 12 Deltagare and enkelrondigt. Resultat: 1) Björn Andersson, Burgsvik Alva SK 10,5 p 2) Roger Jakobsson, Visby SK 8,5 s 3) Gabriel Dehlin, Visby SK 8 p 4) Sten Andersson, Burgsvik Alva SK 8 p 5) Mir Shwan Kurdi, Visby SK 7,5 p 6) Bengt Gällmo, Visby SK 6 p 7) Pontus Klingenström, Burgsvik Alva SK 4,5 p 8) Patrik Bernhardsson, Visby SK 4,5 p 9) Oskar Gustavsson, Burgsvik Alva 4 p 10) Nenad Petrovic, Visby SK 3 p 11) Calle Kjellin, Visby SK 1,5 p OCH 12) Gulled Baskir, Visby SK 0 p.

Årets Tredje sommarblixt spelades i Burgsvik DEN 14/7 Med 7 Deltagare and dubbelrondigt. Resultat: 1) Björn Andersson, Burgsvik Alva SK Jag maximala 12 p 2) Tore Gannholm Burgsvik Alva SK 9 p 3) Mir Shwan Kurdi, Visby SK 6 p 4) Roger Jakobsson, Visby SK 5 p 5) Trygve Gannholm, SS Delectus 5 p 6) Sören Gannholm, Burgsvik Alva SK 4 p och 7) Dan Israel, Burgsvik Alva SK 1 st.

Årets Andra OCH Hala første i Visby spelades DEN 7 juli 2014. Tävlingen lockade 5 Deltagare, vilka möttes Fyra Ganger vardera. Segrade did Andres Nylén, Limhamn i 15 p 2) Sten Andersson, Burgsvik Alva 9,5 s 3) Pontus Klingenström, Burgsvik Alva 6,5 p 4) Roger Jakobsson, Visby OCH 5) Bengt Gällmo, Visby, bada 4, 5 p.

Årets første tävling spelades DEN 30 juni 2014 i Burgsvik. Björn Andersson Burgsvik Alva SK segrade Jag maximala 6 POÄNG närmast Fore Sten Andersson same klubb and Roger Jakobsson, Visby SK.

Blixt-lag DM

Årets lagblixtmästerskap spelades den 8 juni 2014 i Visby Med tre lag. Resultat 1) Burgsvik Alva SK (Björn Andersson, Magnus Larsson, Pontus Klingenström OCH Sten Andersson) med 4 matchpoäng OCH 37 partipoäng 2) Visby SK lag 1 (Mattias Sollerman, Mikael Källström, Bengt Gällmo OCH Roger Jakobsson) 2 matchpoäng OCH 25,5 partipoäng OCH3) Visby SK lag 2 (Björn Ekedahl OCH augusti Hermansson) 0 matchpoäng OCH 1,5 partipoäng.

Bäste poängplockare and därmed segrare i Kampen om Sylve maj s pokal Blev Björn Andersson MED maximala 12 POÄNG närmast Fore Sten Andersson 9 POÄNG och Mattias Sollerman and Pontus Klingenström BADA 8,5 POÄNG.

Blixt-DM

Årets blixt-DM spelades EFTER årsmötet i Alva DEN 23 mars 2014 MED 10 Deltagare. Resultat: 1) Björn Andersson, Burgsvik Alva SK (BASK) maximala nio POÄNG 2) Pontus Klingenström BASK 8 POÄNG 3) Sten Andersson BASK 6 POÄNG 4) Roger Jakobsson Visby SK (VSK) 4,5 POÄNG 5) Sören Gannholm BASK 4, 5 POÄNG 6) Bengt Gällmo VSK 4 POÄNG 7) Gert Jakobsson BASK 4 POÄNG 8) Bertil Skörnemo BASK 3 POÄNG 9) Björn Ekedahl VSK 2 POÄNG OCH 10) Markus Werner BASK 0 POÄNG.

DM i snabbschack tillika Thure Jacobs pris.

Tävlingen, as spelades i Visby 2013/12/15, Gick över 7 Ronder Berger Med följande Resultat: 1) Björn Andersson, BASK 7 p 2) Mattias Sollerman, VSK 5,5p 3) Sten Andersson BASK 4,5 p 4) Pontus Klingenström 4 p 5) Michael Andersson VSK 2,5p 6) Roger Jakobsson VSK 2,5p 7) Gert Jakobsson BASK 1p och 8) Björn Ekedahl VSK 1p.

Sommarblixt 2013/08/05

Årets Sjätte and Sista sommarblixt spelades i Visby. Tävlingen lockade 10 startande, vilka möttes dubbelrondigt. Resultat för De FRAMSTÅ: 1) Björn Andersson, Burgsvik Alva 16 POÄNG 2) Gabriel Dehlin, Visby 14 POÄNG, 3) Marcus Uneson, Visby 14 POÄNG, 4) Sten Andersson, Burgsvik Alva 13,5 POÄNG 5) Roger Jakobsson, Visby 10 POÄNG OCH 6) Bengt Gällmo, Visby 7 POÄNG.

Sommarblixt 2013/07/29

Årets Femte sommarblixt spelades i Burgsvik. Tävlingen lockade 13 startande, as Först möttes alla MOT alla, därefter spelade de 7 FRAMSTÅ en A-final and Övriga en B-final. Resultat för De FRAMSTÅ: 1) Axel Åkerman, Burgsvik Alva 17 POÄNG 2) Björn Andersson, Burgsvik Alva 16 POÄNG, 3) Emil Åkerman, Burgsvik Alva 11,5 POÄNG 4) Pontus Klingenström, Burgsvik Alva 11 POÄNG OCH 5) Roger Jakobsson, visby 10 POÄNG. I B-finalen segrade Björn Ekedahl, Visby 9 POÄNG 2) Gert Jakobsson, Burgsvik Alva 9 POÄNG OCH 3) Calle Kjellin, Visby 4 POÄNG.

Sommarblixt 2013/07/22

Årets Fjärde sommarblixt spelades i Visby. Tävlingen lockade 9 startande, as möttes dubbelrondigt. Resultat för De FRAMSTÅ: 1) Mir Shwan Kurdi, Visby 14 POÄNG 2) Gabriel Dehlin, Visby 12,5 POÄNG 3) Pontus Klingenström, Burgsvik Alva 9,5 POÄNG 4) Roger Jakobsson, Visby 9 POÄNG, 5) Marcus Uneson, Visby 9 POÄNG OCH 6) Bengt Gällmo, Visby 7 POÄNG.

Sommarblixt 2013/07/15

Årets Tredje sommarblixt spelades i Burgsvik. Tävlingen lockade 12 startande, SOM möttes dubbelrondigt. Resultat för De FRAMSTÅ: 1) Björn Andersson, Burgsvik Alva 20 poäng, 2) Anders Nylén, Limhamn 19,5 POÄNG 3) Fredrik Mella, Haparanda 18,5 POÄNG, 4) Roger Jakobsson, Visby 15,5 POÄNG 5) Pontus Klingenström , Burgsvik Alva 13,5 POÄNG 6) Sten Andersson, Burgsvik Alva 12,5 POÄNG 7) Mattias Sollerman, Visby 11,5 POÄNG och 8) Gert Jakobsson, Burgsvik Alva 9 POÄNG.

Sommarblixt 2013/07/08

Årets Andra sommarblixt spelades i Visby. Tävlingen lockade 13 startande, as möttes enkelrondigt. Resultat för De FRAMSTÅ: 1) Anders Nylén, Limhamn 11 POÄNG 2) Fredrik Mella, Haparanda 11 POÄNG 3) Mattias Sollerman, Visby 10,5 POÄNG 4) Roger Jakobsson, Visby 8 POÄNG 5) Sten Andersson, Burgsvik Alva 8 POÄNG 6) Gabriel Dehlin, Visby 6,5 POÄNG 7) Pontus Klingenström, Burgsvik Alva 5,5 POÄNG och 8) Bengt Gällmo, Visby 5,5 POÄNG.

Sommarblixt 2013/07/01

Årets første sommarblixt spelades i Burgsvik bibliotek DÅ Öja blivit Årets socken på Gotland. Resultat för De FRAMSTÅ: 1) Björn Andersson, Burgsvik Alva SK 5 POÄNG 2) Sten Andersson The same klubb 3 POÄNG OCH 3) Roger Jakobsson, Visby SK 3 POÄNG.

DM i lagblixt 2013

Jag Sveriges nationaldag den 6 juni spelade Gotlands Schack Året DM i lag-blixtschack. Tävlingen spelades dubbelrondigt med 4-mannalag and Hade lockat 4 eftersläpning ATT Starta. Segrade did Burgsvik Alva släpar sv, as vann samtliga SINA passare.

Deltagande eftersläpning Burgsvik Alva (BASK) 2 eftersläpning and Visby SK (VSK) available 2 eftersläpning.

Släpa Vunna Förlorade Matchpoäng Partipoäng

Sola sv 3-0 6 70,5

VSK sv 2-01 April 59

BASK februārī 1-02 februari 34

VSK 2 0-3 0 28,5

Jag sola en spelade Björn Andersson, Emil Åkerman, Ingvar Gannholm och Magnus Larsson. Jag VSK 1 spelade Micke Källström, Mattias Sollerman, Marcus Uneson OCH Görkem Teneler. Jag sola Två spelade Sten Andersson, Pontus Klingenström, Buster Walter OCH Sören Gannholm. VSK 2 Hade 5 Spelare SOM alternerade de var Mir Shwan Kurdi, Roger Jakobsson, Björn Ekedahl, Calle Kjellin and Elena Poveda.

Jag tävlingen about Sylve Mays Minnespris as GAR Tills bäste poängplockare segrade Björn Andersson MED 22,5 p AV 24 möjliga närmast Fore Magnus Larsson 18,5 and Marcus Uneson 16,5.

DM 2013

Årets upplaga AV Gotlandsmästerskapet – DM – skulle ha inletts Med Lottning OCH den første ronden onsdagen 2013/05/04 i Visby. Rier upprop AV Deltagare skedde Var det Bara Fyra as anmälde sig. Styrelsen för Gotlands Schack beslöt DÅ ATT uppskjuta DM-tävlingen till september Med förhoppningen ATT DÅ fa fler startande i distriktets viktigaste tävling.
Jag Stället FÖR Årets Gotlandsmästerskap spelades Öppen en blixttävling as lockade nio Deltagare.

Resultat för De FRAMSTÅ: 1) Björn Andersson, Burgsvik Alva SK Med maximala 8 POÄNG 2) Sten Andersson, Burgsvik Alva SK 5,5 POÄNG 3) Pontus Klingenström, Burgsvik Alva SK 5 POÄNG 4) Roger Jakobsson, Visby SK 4,5 POÄNG and 5) Bengt Gällmo, Visby SK 4,5 POÄNG.

Årsmöte

Årsmöte holls 2013/03/24 i Kupan, Visby. Parentation holls ÖVER avlidne medlemmen Ingemar Gustavsson, Visby. Verksamhetsberättelse Med kassarapport Blev Godkänd OCH Styrelsen beviljades avsvarsfrihet för 2012. Vid de efterföljande valen omvaldes samtligaa Vars mandat Gick ut. EFTER årsmötet spelades – DM i snabbschack – MED 8 Deltagare as möttes dubelrondigt. Resultat: 1) Björn Andersson 14 p 2) Sten Andersson 11 p 3) Roger Jakobsson 9 p 4) Mattias Sollerman 9 p 5) Emil Åkerman 6 p 6) Pontus Klingenström 5 p 7) Gert Jakobsson 2 p och 8) Suren Chopuryan0 p .

2012 års DM I Snabbschack

2012 ars snabbschackmästerskap spelades MÅNDAGEN DEN 01/06 2013 i Visby Med Åtta Deltagare. Segrare i maximala 7 POÄNG Blev Björn Andersson, Burgsvik Alva SK. Resultat: 1) Björn Andersson 7p 2) Mattias Sollerman, Visby 6p 3) Görkem Teneler, Visby 4p 4) Gabriel Dahlin, Visby 4p 5) Roger Jakobsson, Visby 3p 6) Sten Andersson, Burgsvik Alva 2,5p 7) Calle Kjellin, visby 1p och 8) Gulled Bashir, Visby 0,5p.

Lag-DM 2012

Slutronderna i Årets lag-DM för 4-manna fördröjnings spelades i Visby den 16 december 2012. I tävlingen deltog Två lag from vardera Burgsvik Alva SK OCH Visby SK. I de inbördes mötena, vilka skedde i vecka 50, Blev resultaten i bada matcherna 2½-1½ till respektive förstalag. Jag Rond 2 möttes Burgsvik Alva LAG sv OCHj Visby eftersläpning Två SAMT Visby eftersläpning 1 and Burgsvik Alva eftersläpning 2. Bada mötena slutade 4-0 kassör förstalagen. SÅ Inför rond Tre Stod Bada Första lagen i The same POÄNG Med Lika manga vunna partier. Aven andralagen var Helt Jamna Inför slutronden. Jag rond 3 segrade Burgsvik Alva eftersläpning en MOT Visby eftersläpning Ett Med 2½-1 ½ and Burgsvik Alva eftersläpning 2 besegrade Visby eftersläpning 2 Med same Siffror.

Resultat:

Rond 1: Visby II-Visby I (Marcus Uneson-André Lundin 1-0, Bengt Gällmo-Mikael Källström ½-½, Calle Kjellin-Mattias Sollerman 0-1, August Hermansson-Görkem Teneler 0-1) Burgsvik Alva I-Burgsvik alva II (Björn Andersson-Pontus Klingenström 1-0, Ingvar Gannholm-Sören Gannholm ½-½, Sten Andersson-Gert Jakobsson 0-1, Magnus Larsson-Bertil Skörnemo 1-0).

Rond 2: Visby II-Burgsvik Alva 1 (Roger Jakobsson-Björn Andersson 0-1, Calle Kjellin-Ingvar Gannholm 0-1, wo-Sten Andersson 0-1, Elena Poveda-Magnus Larsson 0-1) Burgsvik Alva II-Visby I (Pontus Klingenström-Mikael Källström 0-1, Sören Gannholm-Mattias Sollerman 0-1, Gert Jakobsson-Görkem Teneler 0-1, Emil Åkerman- Bengt Gällmo 0-1).

Rond 3: Visby II-Burgsvik Alva II (Bengt Gällmo-Pontus Klingenström 1-0, Roger Jakobsson-Sören Gannholm ½-½, Calle Kjellin-Gert Jakobsson 0-1, Elena Poveda-Emil Åkerman 0-1) Burgsvik Alva I- Visby I (Björn Andersson-André Lundin ½-½, Ingvar Gannholm-Mikael Källström½-½, Sten Andersson-Mattias Sollerman 1-0, Magnus Larsson-Görkem Teneler ½-½).

Slutställning: 1) Burgsvik Alva släpar sv 6 matchpoäng OCH 9 partipoäng, 2) Visby lag 1 4 matchpoäng och 8 partipoäng, 3) Burgsvik Alva lag 2 2 matchpoäng OCH 4 partipoäng OCH 4) Visby lag 2 0 matchpoäng OCH3 partipoäng.

Sommarblixt 2012-08-13 i Visby.

Årets Sjunde and Sista Deltävling lockade 8 Deltagare, vilka möttes dubbelrondigt. Resultat: 1) Mir Shwan Kurdi 11p 2) Roger Jakobsson 10p 3) Pontus Klingenström 8p 4) Sten Andersson 7p 5) Bengt Gällmo 5,5p 6) Görkem Teneler 5p 7) Mattias Sollerman 5p och 8 Berndt Suhm 4,5p.

Sommarblixt 2012/08/06 i Hemse.

Årets Sjätte Deltävling lockade ENDAST 7 Deltagare, vilka möttes dubbelrondigt. Resultat 1) Jens Ove Fries Nielsen 11 P 2) Niels Jörgen Fries Nielsen 9,5 s 3) Axel Åkerman 8 p 4) Björn Andersson 7 p 5) Pontus Klingenström 3 p 6) Sten Andersson 2,5 p och 7) Roger Jakobsson 1 p.

Sommarblixt 2012-07-30 i Visby.

Årets Femte sommarblixt, lockat SOM 15 Deltagare spelades i Två deltävlingar, Först en tävling alla MOT alla Där de Åtta BÄSTA kom till A-final OCH Övriga till B-final.

Resultat Deltävling Ett: 1) Niels Jörgen Fries Nielsen maximala 14 p 2) Jens Ove Fries Nielsen 13 p 3) Axel Åkerman 12 p 4-5) Anders Nylén OCH Björn Andersson, bada 10,5 p 6) Adam Scheid 7,5 p 7) Gabriel Deheln 7 p 8) Mir Shwan Kurdi 6,5 p 9) Sten Andersson 6,5 s 10) Roger Jakobsson 5,5 p 11) Pontus Klingenström 4 p 12) Bengt Gällmo 4 p 13) Björn Ekedahl 2 p 14 -15 Mikael Kahlbom och Anders Öhman, bada Ett s.

Resultat Deltävling Två: A-final 1) Jens Ove Fries Nielsen maximala 7 p 2) Niels Jörgen Fries Nielsen 6 p 3) Adam Scheid 3,5 p 4) Björn Andersson 3p 5) Gabriel Deheln 2,5 p 6) Anders Nylén 2 , 5 p 7) Axel Åkerman 2 p och 8) Mir Shwan Kurdi 1,5 p. B-final 1) Roger Jakobsson 4,5 p 2) Pontus Klingenström 4,5 s 3) Sten Andersson 4 p 4) Bengt Gällmo 3 p 5) Björn Ekedahl 2,5 p 6) Mikael Kahlbom 2 p och 7) Anders Öhman 0,5 s.

Sommarblixt 2012/07/23 i Hemse.

Sommarens 4: e deltävling Såg 7 Deltagare, vilka möttes dubbelrondigt. Resultat: 1) Fredrik Attefall 9 p 2) Görkem Teneler 7,5 s 3) Sten Andersson 5,5 p OCH 4-7) Sören Gannholm, Tryggve Gannholm, Pontus Klingenström OCH Roger Jakobsson, samtliga I 5 sekunder.

Sommarblixt 2012-07-16 i Visby.

Årets Tredje sommarblixt Såg 12 Deltagare as möttes enkelrondigt varefter de sex FRAMSTÅ bildade A-grupp and de Övriga sex bildade B-grupp. Resultat deltävling 1: 1) Björn Andersson 10p 2) Rolf Johansson 9p 3) Sten Andersson 8p 4) Axel Åkerman 7,5p 5-6) Roger Jakobsson and Mir Shwan Kurdi Bada 7p, 7) Mattias Sollerman 5p 8) Görkem Teneler 4, 5p 9) Bengt Gällmo 4p 10) Calle Kjellin 3p 11) Björn Ekedahl 1p and 12) Kahlid Bakhour.

Deltävling 2 grupp A: 1) Björn Andersson maximala 5p 2) Axel Åkerman 3p 3) Rolf Johansson 2,5p 4) Mir Shwan Kurdi 2p 5) Sten Andersson 1,5p OCH 6) Roger Jakobsson 1p.

Grupp B: 1) Görkem Teneler 4p 2) Bengt Gällmo 3,5p 3) Mattias Sollerman 3,5p 4) Björn Ekedahl 2p 5) Khalid Bakhour 1p OCH 6) Calle Kjellin 1p.

Sommarblixt 2012/07/09 i Hemse.

Årets Andra sommarblixt Såg 6 Deltagare as möttes dubbelrondigt. Resultat: 1) Björn Andersson maximala 10 p, 2) Ingvar Jordas 7 p, 3) Roger Jakobsson 5 p, 4) Sten Andersson 4 p, 5) Bertil Skörnemo 2p OCH 6) Sören Gannholm Ett s.

Sommarblixt 2012/07/02 i Hemse.

Tävlingen lockade tyvärr Bara 5 Deltagare as möttes dubbelrondigt. Resultat: 1) Björn Andersson maximala 8 p, 2) Axel Åkerman 5,5 p, 3) Sören Gannholm, 3 p 4) Roger Jakobsson 2 p OCH 5) Sten Andersson 1,5 p.

DM i blixtschack för 4-manna fördröjnings spelades den 17 juni 2012 i Visby.

Segrare Blev Burgsvik Alva SK as besegrade Visby SK MED 21,5 POÄNG MOT 10,5 POÄNG. Jag Det segrande laget ingick Björn Andersson, Axel Åkerman, Magnus Larsson OCH Sten Andersson.

Sylve maj s vandringspris kassorna bäste poängplockare tillföll Björn Andersson, as ihop maximala 8 POÄNG.

DM i blixtschack spelades den 3 mars 2012.

Tävlingen spelades MED 10 Deltagare and dubbelrondigt. Resultat: 1) Björn Andersson 17p 2) Axel Åkerman 14p 3) André Lundin 12p 4) Sten Andersson 11p 5) Görkem Teneler 10p 6) Bengt Gällmo 7p 7) Mattias Sollerman 7p 8) Pontus Klingenström 6p 9) Sören Gannholm 4p OCH 10) calle Kjellin 2p.

Resultat: 1) Björn Andersson BASK 6 p 2) Mattias Sollerman VSK 5 p 3) Görkem Teneler VSK 5p 4) Axel Åkerman BASK 4,5p 5) André Lundin VSK 4p 6) Emil Åkerman BASK 3,5 p 7) Sören Gannholm BASK 3p 8) Mikael Kahlbom VSK 2,5 p 9) Pontus Klingenström BASK 2,5 s 10) Björn Ekedahl VSK 2p OCH 11 Roger Jakobsson VSK 2p.

Särspel i Arets DM

Årets DM Vilket spelades i januari spelades Klart DEN 22/12 DÅ Björn Andersson och Axel Åkerman möttes i Två partier. Resultat Blev ATT Björn vann Bada OCH ihop därigenom SITT 13: de DM.

DM i snabbschack tillika Thure Jacobs minne

spelades i Visby DEN 11/12 2011 Med ENDAST 6 Deltagare. Resultat 1) Görkem Teneler 4,5p 2) Bengt Gällmo 3,5p 3) Ingemar Gustavsson 3,5p 4) Roger Jakobsson 2,5p 5) Björn Ekedahl 1p and 6) augusti Hermansson 0p. Samtliga startande kom from Visby SK.

Sommarblixt Nummer 7 2011

Arets 7: e and sista sommarblixt Har spelats i Visby DEN 8 augusti enkelrondigt OCH MED 13 Deltagare. Resultat: 1) Axel Åkerman 11p 2) Björn Andersson 11p 3) Fredrik Mella 10p 4) Adam Scheid 9p 5) André Lundin 9p 6) Ingemar Gustavsson 6,5p 7) Roger Jakobsson 6p 8) Björn Ekedahl 5p 9) Bengt Gällmo 4, 5p 10) Calle Kjellin 3p 11-13) Lilia Zeleskov, Dimitar Zeleskov and Dianna Zeleskov alla 1p.

Sommarblixt Nummer 6 2011

Har spelats i Alva DEN 1 augusti enkelrondigt and MED 10 Deltagare. Resultat: 1) Axel Åkerman 9p 2) Björn Andersson 8p 3) Fredrik Mella 7p 4) Anders Nylén 6p 5) Sten Andersson 4,5p 6) Roger Jakobsson 4p 7) Sören Gannholm 2,5p 8) Pontus Klingenström 2p 9) Calle Kjellin 1p and 10) Bertil Skörnemo 1p.

Sommarblixt Nummer 5 2011

Har spelats i Visby den 25 juli enkelrondigt and MED 14 Deltagare. Resultat: 1) Björn Andersson 12p 2) Rolf Johansson 11p 3) Axel Åkerman 11p 4) Adam Scheid 9,5p 5) Anders Nylén 9,5p 6) André Lundin 6,5p 7) Ingemar Gustavsson 6p 8) Bo Hallgren 5,5p 9) Bengt Gällmo 5p 10) Roger Jakobsson 4,5p 11) Mattias Sollerman 4p 12) Björn Ekedahl 3,5p 13) Hassanein Fadhel 1,5p and 14) Kalle Nyman 1,5p.

Sommarblixt Nummer 4 2011

Hår spelats i Hemse håla 18 juli dubbelrondigt and MED 10 Deltagare. Resultat: 1) Axel Åkerman 2) Anders Nylén 15,5p 3) Björn Andersson 15,5p 4) Mattias Sollerman 10,5p 5) Sten Andersson 9p 6) Roger Jakobsson 7p 7) Sören Gannholm 7p 8) Calle Kjellin 4,5p 9 ) Bertil Skörnemo 3,5p and 10) Erik Mattsson 1p.

Sommarblixt Nummer 3 2011

Har spelats i Visby den 11 juli dubbelrondigt and MED 12 Deltagare. Resultat: 1) Björn Andersson 20p 2) Axel Åkerman 19,5p 3) Adam Scheid 19P 4) André Lundin 15p 5) Ingemar Gustavsson 11,5p 6) Bengt Gällmo 10,5p 7) Hassanein Fadhel 9,5p 8) Erik Geijer 9 , 5p 9) Björn Ekedahl 7,5p 10) Mattias Sollerman 7p 11) Calle Kjellin 2p and 12) Roger Jakobsson 1p.

Sommarblixt Nummer 2 2011

Har spelats i Hemse den 4 juli dubbelrondigt and MED 6 Deltagare. Resultat: 1) Björn Andersson 9 p 2) Axel Åkerman 8,5p 3) Trygve Gannholm 4,5p 4) Sten Andersson 4p 5) Hilding Klingvall 3p OCH 6) Sören Gannholm 1p.

Sommarblixt Nummer 1 2011

Har spelats i Alva den 27 juni dubbelrondigt and MED 8 Deltagare. Resultat: 1) Axel Åkerman 13p 2) Björn Andersson 12,5p 3) Sten Andersson 8,5p 4) Tore Gannholm 7p 5) Roger Jakobsson 7p 6) Hilding Klingvall 5p 7) Erik Mattsson 2p och 8) Sören Gannholm 1p.

Årets lagblixt-DM HAR Framgår Framgår Framgår Framgår framgår Enligt färdigspelats.

2011 års lagblixtmästerskap, SOM spelades den 19/6 i Visby, lockade tre lag Med följande Resultat:

1) Burgsvik Alva SK vann med 4 matchpoäng OCH 45,5 partipoäng 2) Visby SK lag Jag med 2 matchpoäng OCH 41 partipoäng OCH3) Visby SK lag II Med 0 matchpoäng OCH 9,5 partipoäng. BASK slitsar Visby Ett Med 17,5-14,5 and Visby 2 Med 28-4 Medan Visby sv slitsas Visby 2 Med 26,5-5,5. Jag Den segrande BASK deltog Björn Andersson, Göran Rundkvist, Pontus Klingenström OCH Sten Andersson. Sylve Mays vandringspris kassör baste poängplockare hemfördes AV Björn Andersson, as ihop maximala 16 s.

Arets släpa-DM HAR Framgår Framgår Framgår Framgår framgår Enligt färdigspelats.

Burgsvik Alva SK lag Jag försvarade i Titel från Förra Året DÅ Årets lag-DM färdigspelades i Visby den 15 maj 2011. Jag Första ronden vann Burgsvik Alva OCH Visby SK ÖVER Sina respektive andralag Med 4-0. I rond Två besegrade Visby I Burgsvik Alva II MED 4-0 Medan Burgsvik Alva Jag vann ÖVER Visby II með 3,5-0,5. I Tredje ronden vann Burgsvik Alva Jag ÖVER Visby I MED 3-1 Medan Visby II besegrade Burgsvik Alva II Med The same Siffror.

Eftersläpning

BASK I 3 0 0 10,5-1,5 6

Visby I 2 0 sv 9,0-3,0 4

Visby II 1 0 2 3,5-8,5 2

Hyllas II 0 0 3 1,0-11,0 0

Jag Det segrande laget ingick Axel Åkerman 3p, Ingvar Gannholm 2,5p, Sten Andersson 3p OCH Emil Åkerman 2p.

Årets skollag-DM Blir INSTÄLLT.

Da Inga Skolor anmält NÅGRA eftersläpning Preliminärt Kommer Årets DM för skollag ATT-ställas ii samtliga åldersgrupper.

DM i blixtschack spelat i Alva 2011/03/05

Årets DM lockade 10 Deltagare Med följande Resultat: 1) Björn Andersson 9 p 2) Sten Andersson 7 p 3) Axel Åkerman 7 p 4) Ingvar Gannholm 6 p 5) Mattias Sollerman 5 p 6) Bengt Gällmo 4 p 7) Sören Gannholm 3 p 8) Roger Jakobsson 3 p 9) Bertil Skörnemo en p OCH 10) Erik Mattsson 0 p.

DM Har spelats i Visby den 6-9 januari 2011

Årets DM lockade tyvärr ENDAST 6 Deltagare. Tävlingen Kommer ATT avslutas Senare DÅ Ett särspel Skall SKE about første Platsen. Resultat: 1-2) Björn Andersson och Axel Åkerman, bada 4,5 s 3) Mattias Sollerman 3 p 4) Björn Ekedahl en p 5) Görkem Teneler en p OCH 6) Roger Jakobsson 1 p.

Datum FÖR särspelet ÄR Ännu Inte Fastställd.

Knut Carlqvist Dod.

Torsdagen den 22 april 2010 avled en AV Burgsvik Alva SK verkliga Eldsjälar. Knut var Mannens Bakom Burgsviks ursprungliga debet i allsvenskan and sv Av de drivande Framgår Framgår framgår Enligt förfrågnings förfrågnings förfrågnings klubbens Klättring i seriesystemet. Han var mannen Med Idéer OCH Stora Linjer i SITT tänkande, man available Med Stor Kunskap i spelsystem and en Formaga ATT I Ett underhållande Satt delge Främst klubbens Yngre Spelare Dessa Idéer. Han var grundare AV-Schack IG SOM Framgår Framgår Framgår framgår Enligt förfrågnings förfrågnings manga år förgyllde boxar Det Gotländska schacket Män Artiklar OCH integre minST Sina dråplig teckningar. Knut engagerade sig available Jag Det Administrativa Arbetet and deltog Framgår Framgår Framgår Framgår Framgår framgår Enligt manga AR I Styrelsen i SAVAL klubben as Gotlands Schack where Han Med Sina djärva Idéer Förde schacket Framåt. Da Knut EFTER en tapper kamp MOT synd Sjukdom nu avlidit lämnar Han Ett Stort tomrum EFTER sig.